maandag 29 januari 2018

Zaterdag 20 januari 2018 TOP
The RElexed, RElaxed living, Port Elisabeth, Zuid-Afrika

Pinguïns
Zeeleeuw
Duiken op Ribanks en Shark Alley
Reggies
Gully shark

Wekker weer om 4.45u. Om 6u naar duikschool omdat mop koffie wil halen aan de overkant. Het is een enorme drukte op het strand. Zwemmers, fietsers, lopers. Echt druk. De duikschool is ook druk en heeft vandaag 2 boten varen. Ook de andere boot ziet er keurig uit. Wij gaan met de grootste naar ribank, 20km varen. De zee is heel glad en het begint te regenen. Regen hebben ze sinds december niet meer gehad in PE. Als we op de duikstek aankomen zwemt er een groepje pinguins!!! Dat is volgens louis en goed teken want dan zit er game fish. We moeten opschieten en snel het water in, want er komt net een klein beetje zon door de wolken. Het water is hier veel helderder. Wel 12m zicht. We zien eerst een grote reggie en dan een gully shark. Het is koud, nog maar 16 graden. Een enorme school gamefish gevolgd door een hele grote rog komt langs. Ik kijk me scheel maar zie geen pinguïns. Verder liggen er nog 3 en 1 rog. Gerard vindt een paar catfish die we ook nooit eerder gezien hebben. En ik zie nog een wit naaktslakje met zwarte stippen dat ik probeer te fotograferen. Ook voor deze duik wordt weer precies 45 minuten aangehouden. Maar deze was dan ook dieper, van 30 naar 14m.
We varen terug naar de kant waarbij ik weer op de bank zit. We krijgen nieuwe tanks. Had nog 100 bar over dus had er nog wel een duikje mee kunnen maken. Mop gaat koffie en thee halen en blijft zolang weg dat ze al bijna zonder hem voor de 2de duik willen vertrekken. Voor de 2de duik gaan we weer naar shark alley, met 10 en 1 gids. Dat wordt niets. De gids is waardeloos en heeft geen enkele toegevoegde waarde behalve de boei vasthouden. We zien welliswaar weer enkele reggies maar die smeren m voor de drukte. We horen wel overal klappen. Uiteindelijk komen we maar met 5 duikers boven. We willen nog even onze spullen laten drogen maar het begint te miezeren en daarom rijden we naar het appartement waar we de spullen buiten leggen in de zon die inmiddels alweer schijnt. Ik moet administratie doen. Parkeervergunning regelen, bellen met duikschool in stormriver (die geven aan dat maandag waarschijnlijk niet doorgaat vanwege het weer), accommodatie in stormriver boeken (de oceanette die ik wilde is nu 2100ZAR en dat vind ik veel te duur). Als we toch niet gaan duiken, kan buiten het park ook prima. Pro dive plettenberg moet ik mailen. Enfin om 17u gaan we naar de beste indier maar die is dicht. Dan de beste sushi maar mij smaken ze niet. Te veel fushion. Gelukkig mag ik ook eten bij de buren bestellen. Na afloop krijg ik dan alleen wel 2 rekeningen. Dat heb ik graag over voor de luxe van 2 menukaarten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten