dinsdag 30 januari 2018

Woensdag 24 januari 2018 Anchorage guesthouse, Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Woensdag 24 januari 2018
Anchorage guesthouse, Plettenberg Bay, Zuid-Afrika



Ook dit was geen goeie nacht. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren. Maar goed dat we op voorhand geen duiken geboekt hebben. De zon komt op achter de wolken en al snel begint het te regenen. Om half 9 zitten we aan het ontbijt en lukt het me 2 geroosterde boterhammen te eten. Dan moet ik alweer uitrusten. We ruimen de kamer leeg en kletsen beneden nog wat met het aardige echtpaar. Hij heeft de pest aan de zeeleeuwen die hier pas sinds een jaar of 15 zijn en alles leegvreten. Hun aantal is gestegen naar 6000. Het trekt ook witte haaien aan.
We rijden langs de duikschool om de spullen af te geven. De stank van de vogels is enorm en ik ben de zaak nog niet in of 1 schijt al op mijn arm. Volgens mop mag ik ff niets zeggen. We horen dat er nog een stel mee gaat duiken en dat ik dus niet de hele boot hoef te kopen. Toch weer een leuke meevaller. Vier plus gids is ook prima. Ik wil wel even bij robberg nature reserve kijken. Lopen gaat m niet worden. We komen langs kasten van huizen. Bij robberg nature reserve betalen we toegang en rijden naar de parkeerplaats. We kijken of we zeeleeuwen zien. Gerard ziet er 1. Wel zien de honderden vogels. Het is droog en bewolkt. We blijven een tijdje zitten. Dan rijden we naar knysna waar we precies om 14u zijn. Nemen de sleutel in ontvangst en praten even met roxy. Dan plof ik op de bank, uitgeteld. We rijden alleen even naar de food lovers markt die een waanzinig assortiment van groete en fruit heeft. Ik wil proberen vanavond iets te eten zeker als we morgen gaan duiken. Rijst, groente en een klein beetje biefstuk. Ik krijg wat binnen en vervolgens hangen we uitgeteld op de bank en kijken xXx. Het miezerd alweer een tijdje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten