dinsdag 30 januari 2018

Dinsdag 23 januari 2017 Anchoridge Guesthouse, Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Dinsdag 23 januari 2017
Anchoridge Guesthouse, Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

S nachts moet mop me van de vloer rapen. Ik ben out gegaan. S ochtends is het prachtig weer. Prima ziekenkamer met alles perfekt schoon, alle gordijnen keurig in de plooi, lekker wit bed, zachte handoeken en top uitzicht. Vanuit bed zie ik de zon in de zee schijnen. De huiskamer beneden is ook spik en span en alle 3000 teelepels zijn gepoetst. Mevrouw heeft dan ook 3 zwarte dames rondlopen die poetsen. Ik ga mee voor ontbijt en krijg 1 geroosterde snee brood weg. Dan ga ik weer plat terwijl mop in town een choco taartje gaat eten bij zijn koffie. Om 12 u is hij terug. Omdat ik niet alleen maar als een dweil in bed wil liggen, gaan we samen door de villa wijk naar het strand rijden. Alles is top verzorgd, strandwachten, bewaking, schone wc, bankjes. De wind is koud terwijl de zon volop schijnt. Ik plof neer op een bank omdat het lijf geen zin heeft. We zien vogels boven het water en dan zien we zeeleeuwen. Een enorme groep van wel 100. Geweldig. Genieten. En weer terug naar bed. Wat een genot dat ik hier uit kan zieken. Ik vind het top.
Om 17u ga ik mee naar het restaurant waar ik nog geen glas water weg krijg. Mop eet heerlijke sushi. We kijken uit op zee en het grote beacon island hotel waar de duikschool zit en de boom staat met alle witte reigers die alles onderschijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten