donderdag 19 oktober 2017

Dag 1

Maandag 16 oktober 2017
4.00 u gaat de wekker. Het feest kan beginnen. 4 koffers en 2 stuks handbagage. Keurig afgewogen. 2 dagen bezig geweest met inpakken van 2 duikuitrustingen, allerlei hele handige artikelen van Ali,  kleding voor warm en koud, 15 zakken adventure food, wat toillet artikelen en heel veel camera’s, electronica en bijbehorende opladers en accu’s . 2x 23kg pp + 12kg handbagage lijkt veel maar het lukt uiteindelijk maar weer net aan. De kinderkleding past ook nog.
Op naar de haven. Hier ligt het laatste ali artikel, op de valreep bezorgd. De beanbag voor de spiegelreflex. Bas brengt ons naar schiphol en Junior komt gezellig langs om ons uit te zwaaien.
We moeten zelf onze koffers inchecken in de machine. Staan we eerst nog naar 2 oudjes te kijken die lopen te hannisen, bij ons duurt het helemaal lang. Apparaat is nog eigenwijzer dan ik ben. Blijft koffer uitspugen totdat een grondstewardess (ja ze zijn er dus nog wel) het label van het ene naar het andere handvat verplaatst. Dan de security check. Ook hier zorgen we voor stagnatie. De handbagage moet open. 12+ kg aan draadjes, opladers, batterij en accu’s. En alles moet dubbel gescand. 30 minuten later mogen we doorlopen om net voor de douane teruggeroepen te worden. Ze hadden ons niet alle opladers terug gegeven!!! Hadden we bijna de onderwatercamera’s niet kunnen gebruiken.
De verbouwing achter de douane is eindelijk af. Wat is het een enorm shopping walhalla geworden! En wat een mensen menigte. Het lijkt de kalverstraat wel op een zaterdagmiddag. Op zoek naar een t-shirt voor onze favoriete auto verhuurder komen we langs een wand vol mondriaan spullen. Hoe mooi kan je vakantie beginnen. Inlaaien. Nu gaan ze de handbagage toch niet meer wegen. We vliegen met KLM.  Rechtstreeks. En dat is maar goed ook want het lijkt wel een ballenbak. Tel zo 17 kids onder de 4jr. Daar heb je per definitie niets aan want die kunnen nog niet wakeboarden. Gelukkig is het entertainment systeem top en 5 films later landen we keurig op tijd in kaapstad. 10u vertrokken, 21.30 aan en geen tijdverschil. De douaniers hebben weinig zin onze bagage te inspecteren. 1 doet nog een halfzachte poging en wil weten wat ik in mijn taxfree tasje heb. Als ik vol trots mij mondriaan theedoek laat zien mag ik al doorlopen. Heeft geen interesse meer in mijn mondriaan beker en pepermunt doosje. Kultuubarbaar.
Onze chauffer staat klaar met een bordje ‘gerard & petra‘. Daar hou ik van. Hele vriendelijke vent. Komt uit zimbabwe. Taxi service had ik gevonden op tripadvisor. We worden afgezet bij de bookstone cottage. Hier kunnen we zo ons bed in rollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten